Dia Mundial de la Naturalesa

Classes d’anglès i consciència global

L’altre dia vam celebrar el Dia Internacional de la Naturalesa (Wildlife Day) i a cada classe vam tornar a veure com havíem treballat el tema de la naturalesa durant l’any. De fet, la metodologia que utilitzem amb totes les edats, posa èmfasi en els temes culturals, d’actualitat i sobretot en els temes que conviden a pensar.

A través de les nostres lliçons d’anglès, que tracten temes com la naturalesa, el desaprofitament de menjar, la petjada que deixa la indústria de la moda o l’exploració espacial, intentem despertar la consciència dels nostres joves alumnes i fer que creixin acompanyats d’aquests temes d’actualitat que influenciaran la seva vida en el futur com a ciutadans globals.

Dia Internacional de la Naturalesa en Thames Cerdanyola

L’anglès i la naturalesa amb nens petits

Els alumnes més petits comencen a treballar la naturalesa en la seva primera unitat My World, en la qual miren, identifiquen, canten i pinten animals, arbres, plantes i l’arc de Sant Martí acabant amb la reflexió: Enjoy nature.

L’any següent, en una altra unitat dedicada a la naturalesa, els nens treballen a Amazing Animals, des de les granotes als ocells casuaris. Aprenen com es mouen i vocabulari relacionat amb les parts del cos: sharp claws, short tail, long trunk, colourful feathers. La reflexió al final de la unitat és: Respect animals. Be kind and gentle.

 Els nens estan atents en classe d'anglès sobre el Dia Internacional de la Naturalesa
 Els nens atenen la classe del Dia Internacional de la Naturalesa en anglès

Continuem exigint

A mesura que van creixent els alumnes, treballem més aspectes de la naturalesa amb una unitat dedicada a l’hàbitat animal, Amazing Habitats, que, aquesta vegada, contribueix a descobrir les singularitats de cada animal i el seu lloc a la selva. Els alumnes controlen vocabulari com coves, illes, ruscos, nius i aiguamolls. Utilitzant la naturalesa com a fons, treballen el concepte de causa i efecte amb frases com: Why do leopards have spots? Because they need to hide in the trees. Why have owls got big eyes? Because they need to see at night. Aprenen més vocabulari com banyes, pell d’animal, ales o bossa de cangur per després saber fer descripcions detallades d’animals.

Incorporem també les diferents parts de la selva i com aquestes contribueixen a l’existència dels animals que hi viuen. En la unitat Amazing Rainforests, els alumnes se centren en the forest floor, the understorey, the canopy and the emergent part of the rainforest i parlen sobre quins animals viuen allà i per què: Snakes and lizards live in the understorey of the rainforest because it’s dark, wet and cool.

 Nena aixecant la mà en classe d'anglès de Thames
 Treballs de vocabulari en classe d'anglès

Una reflexió en anglès

La unitat sempre acaba amb una reflexió per als alumnes. Aquesta reflexió no només reforça la part lingüística, sinó que crea una sensació de satisfacció i assoliment per als alumnes que han invertit dues o tres setmanes de treball en aquesta unitat. Protect animal homes. Remember we share our world with animals, és, en aquesta última unitat, el subtil recordatori de la nostra obligació de protegir als animals.

Prendre consciència del mar en anglès

Continuem a l’any següent amb una mirada a les meravelles del mar: Wonders of the Sea! Aquesta unitat explora la vida sota el mar, des d’esponges de mar a calamars i taurons. Veiem com contaminem el mar i com podem protegir la vida marina. A través de diferents activitats, els alumnes construeixen frases com: We mustn’t throw plastic bags in the Sea! You can’t use biodegradable things ‘cos they never disappear! Don’t leave rubbish on the beach.

Quan ens centrem en el tema, la gramàtica i les frases ben construïdes sembla que flueixen. Observem els efectes dels vessaments de petroli procedents de vaixells, de la sobrepesca i de la contaminació, i els alumnes usen frases com: Oil spills happen when tankers have accidents at sea. Overfishing is when companies catch too many fish all the time. Bottles and bags made out of plastic cause a lot of pollution.

Nena treballa la unitat sobre la mar en anglès

Aprenentatge integrat de contingut i llengua estrangera (AICLE)

A mesura que avancen en l’aprenentatge de l’anglès, els nens poden conèixer més temes relacionats amb la naturalesa. Poden afegir més vocabulari al seu repertori i nosaltres, com a docents, podem exigir més gramaticalment.

Per als nens de cinquè i sisè de primària tenim un altre exemple de com podem integrar cultura i idioma amb el tema de la naturalesa. Aquesta vegada els porta al món fascinant de les plantes sorprenents: Amazing Plants! Veiem com les plantes s’adapten per sobreviure, des de la seva olor de carn podrida per atreure insectes als seus trucs per atrapar mosques. Els alumnes es familiaritzen amb the Stinky Lily from Panama which smells like rotting meat, attracting flies. The Venus flytrap from Southern Brazil which attracts insects with its sweet odour, traps them and digests them slowly.

El sorprenent món de l’anglès!

Durant la unitat sobre naturalesa, els alumnes aprenen a descriure el comportament de les plantes carnívores, parlar sobre la importància de les plantes i descriure una varietat de plantes amb els seus petals, vines, thorns, stems and survival tricks. Els alumnes integren contingut i anglès en aquesta unitat fascinant sobre plantes que fan pudor, sedueixen, enganyen i assassinen. Sorprenent!

Anglès per a primària

La metodologia que seguim amb els nens de primària del nostre centre busca un equilibri entre l’aprenentatge integrat de contingut i llengua (AICLE) i la transmissió de valors i respecte cap a les cultures d’arreu del món.

Anglès… divertit, fascinant i fàcil!

 Dues nenes gaudint de la seva classe d'anglès en Thames British School