Una professora australiana em va explicar una vegada que, des de parvulari, els nens australians pinten el sol de color negre. Em va impressionar que la crida a la consciència sobre el perill de l'exposició al sol a Austràlia fos tan integrada en l'educació dels nens des de tan petits i que, des de la primera infància, aquesta realitat quedés reflectida en les seves expressions artístiques del sol.
Afortunadament, entrellaçada en les nostres ensenyances d'anglès, està també la constant crida a la consciència sobre el nostre planeta. Algunes unitats dels llibres de text, com Animal Habitats, desperten l'esperit protector dels nens mentre aprenen sobre els animals en la seva plenitud, vivint lliures en el seu hàbitat natural. Altres unitats com Reduce, Reuse, Recycle barregen la ingenuïtat, la creativitat i la ciència per reduir, reutilitzar i reciclar els plàstics en un subtil recordatori sobre la necessitat de comprometre'ns pel bé de la salut del nostre planeta.
A secundària, toquem molts temes que fomenten la presa de consciència sobre la nostra terra i com protegir-la per a les futures generacions de persones i animals. Des dels plàstics a l'oceà a l'explotació del tràfic d'ocells a la selva, des dels terribles efectes de la nostra empremta en la indústria de l'oci a la contaminació de la indústria del sector tèxtil, l'aprenentatge i la sensibilització sobre el cuidat de la terra van de la mà amb l'habilitat de parlar-ne amb naturalitat, en anglès.
Al igual que els escolars que pinten el sol de color negre, els nens i joves, a través de les seves classes d'anglès, tenen molt integrat quina és l'empremta humana a la terra i quines accions necessitem prendre per reduir l'impacte del comportament humà en el planeta terra. I com ells, els changemakers del futur, inspiraran altres a crear un món en què cada dia sigui Earth Day.
Learning today, leading tomorrow: https://www.thames.es/