Quant dius que triga el viatge al cervell?

Si volem que una paraula, expressió o construcció gramatical quedi registrada a la nostra memòria a llarg termini al cervell, necessitem trobar-nos amb aquesta paraula o expressió unes 17 vegades. I, no val simplement repetir la paraula 17 vegades! Aquestes exposicions a la paraula han de ser en amplis intervals de temps perquè les paraules siguin codificades i retingudes al nostre cervell.

 

 

Això és molt interessant quan estem ensenyant anglès perquè, sabent que, per consolidar els coneixements, els nostres alumnes necessiten escoltar les paraules noves o les estructures gramaticals almenys 17 vegades, hem de dissenyar angles diferents en què podem enfocar aquestes exposicions. És a dir, per no ser repetitius a les nostres classes d’anglès, hem de crear un equilibri entre mantenir les exposicions al nou llenguatge i crear diferents activitats que estimulin l’ús d’aquest llenguatge en qüestió.

 

 

Prenem, per exemple, un grup de nens de 5è i 6è que estan estudiant una unitat sobre Extreme Weather, o, el clima extrem. Cada vegada que obrim una pàgina nova, estarem reutilitzant un vocabulari de base; a hurricane, a tropical storm, thunder and lightning, a flood, etc., però amb activitats variades i exigències noves.

 

 

Una introducció explora com ens sentim davant d’una imminent tempesta i passem a l’adquisició de vocabulari relacionat, unes 12 paraules. Llegim, construïm frases i dibuixem etiquetant amb les paraules. Una cançó fixa inconscientment el nou llenguatge i la gramàtica que anem a treballar. Afegim més vocabulari en veure què necessitem en situacions d’emergència i com actuar. Un joc de tallar fitxes d’imatges reforça el vocabulari, la construcció de frases i la gramàtica novament apresa. Finalment, escrivim un text sobre la nostra experiència durant una tempesta.

 

Aquesta unitat sobre Extreme Weather incorpora molts elements didàctics que asseguren l’exposició contínua a les paraules, la gramàtica i les expressions que estem ensenyant. Un viatge a la memòria a llarg termini en 17 exposicions!

En vols saber més? https://www.thames.es/cursos-ingles-ninos-8-a-12-anos/

Busca un article
Últimes notícies

I, per què un Mock?

Els alumnes que es preparen per obtenir un certificat de Cambridge acudeixen a classe assíduament, fan els exercicis del llibre de text, practiquen els speakings a classe, fan els deures

Llavors, què et diu aquest edifici?

What do buildings tell us? és la introducció a una unitat sobre edificis emblemàtics pel seu disseny, el seu impacte a la comunitat o el seu patrimoni. Comencem amb una

Segueix-nos

Últimes notícies

Busca un article
Últimes notícies

I, per què un Mock?

Els alumnes que es preparen per obtenir un certificat de Cambridge acudeixen a classe assíduament, fan els exercicis del llibre de text, practiquen els speakings a classe, fan els deures

Llavors, què et diu aquest edifici?

What do buildings tell us? és la introducció a una unitat sobre edificis emblemàtics pel seu disseny, el seu impacte a la comunitat o el seu patrimoni. Comencem amb una

Segueix-nos