Un emocionant passeig per l’hort, en anglès!

Com podem ambientar una classe d’anglès per a nens al voltant de les verdures, la importància de menjar sa i incorporant a la vegada aspectes gramaticals? Doncs, amb les mans a terra.

Tranquil·la mare, ens quedem a l’aula, però a través d’imatges, vocabulari i una mica d’imaginació cavem la terra, plantem llavors, reguem, traiem les males herbes i, recollim les verdures.

Aquest vocabulari és divertit d’aprendre i imitar: dig the ground, plant the seeds, water the plants, weed and pick the veggies.

Ara que tenim el vocabulari de base, comencem a afegir les verdures!

A partir de imatges demanem que els alumnes identifiquin verdures rodones, de color lila, que continguin llavors, etc. Amb preguntes senzilles però enfocades a l’adquisició de vocabulari: Which vegetables are green? Which veggie is purple? Which vegetables are round? Which vegetables have seeds?

A continuació, un text curt sobre els horts de jardins, horts comunitaris y com plantar verdures consolida la presentació oral del tema del menjar fresc.

Ara, passem a una activitat de comprensió i expressió oral! Els nens escolten una paraula y la repeteixen, després escolten una frase que conté aquesta paraula, i la repeteixen. Per exemple: Dig….Dig the rocks out of the soil. A cucumber…A cucumber is good in a salad. An aubergine…Aubergines can be purple or white on the outside.

Aquest tipus d’exercici és un repte pels alumnes, però els hi agrada molt. Requereix concentració, ja que treballa la comprensió oral i a la vegada potencia l’expressió oral.

Arribats aquí, els alumnes estan molt familiaritzats amb el neu vocabulari, saben construir frases coherents, han perfeccionat la pronunciació i estan llestos per incorporar nous continguts!

Dins del context de les verdures fresques, introduïm els modals d’obligació: have to, has to, don’t have to, doesn’t have to. Aquesta vegada, una cançó amb una melodia encomanadissa és el recurs didàctic per introduir aquest nou punt gramatical: I have to water the garden, I have to weed and dig, I look after my garden, Those weeds grow very big.

Recordem que els nens encara no saben analitzar la gramàtica i l’aprenen més bé al veure-la en context i fent-la servir com un conjunt de paraules sense desxifrar.

Si el nostre objectiu en aquesta unitat es introduir els modals d’obligació, els nens els cantaran en una cançó, els escoltaran en un joc, els faran servir per descriure les obligacions d’un pagès en el seu hort i eventualment, ens allunyarem del jardí i faran servir aquestes expressions de have to, has to, etc. referint-se a les seves pròpies obligacions a casa i a l’escola.

Afegir contingut multicultural a les classes connecta als nens amb altres nens al voltant del món.

En aquesta unitat en la que acabem d’aprendre expressions d’ obligació, parlem de la tradició japonesa en la que els estudiants, al acabar un dia de classe, realitzen el o-soji, és a dir, la neteja de las aules: They have to sweep their classrooms, clean the toilets, they have to pick up the litter from the school grounds.

El nostre passeig per l’hort ha donat els seus fruits; els alumnes han enriquit el seu vocabulari, han millorat les seves competències en expressió i comprensió oral, han jugat, han cantat, han incorporat aspectes gramaticals y han après més sobre el món en el que viuen.

Preparing to become citizens of a globalized world through English.

Si us interessa que els vostres fills aprenguin anglès en context, visita la nostra web per a més informació.

+ INFO Anglès per nens 8-12