Tinc fam, vull sang! Plantes carnívores i altres criatures sorprenents

Res més fascinant que la idea de ser devorat viu per una planta carnívora i és així com assegurem l’atenció sense distracció dels nostres alumnes en la seva classe d’anglès sobre Plantes Sorprenents.

Al igual que les plantes que desenvolupen una estratègia per temptar, atrapar i desprès digerir les seves preses, els professors d’anglès hem d’elaborar un pla de supervivència si anem a treballar el tema de las plantes a classe. Repassem vocabulari en anglès i anem afegint cada cop més paraules fins a tenir un jardí ple de flors! Dibuixem i etiquetem Trees, tree trunk, branches, leaves, roses, petals, stem, thorns, soil, roots, i seguim amb la Australian Sundew, una planta carnívora amb tentacles que imiten l’aigua, the tentacles look like water drops confonent als insectes assedegats que s’apropen i acaben atrapats per convertir-se en nutrients per aquesta flor depredadora.

Els nens van incorporant frases per descriure el comportament de les plantes com: The Stinky Lily flower stinks like rotting meat. The smell attracts flies to the plant, and then tricks them! The Venus flytrap attracts the insects with a sweet odour. The insect lands on an open leaf, the leaf closes and traps the insect. Nocions fascinants com plantes assassines, l’olor pudent que desprenen i insectes que troben una mort lenta, són estratègies de supervivència que fem servir els professors per mantenir els nostres alumnes atents i desitjosos de seguir aprenent.

A mesura que aprenem més sobre quins recursos adopten les plantes per sobreviure en el seu entorn, anem incorporant construccions gramaticals cada cop més complexes en aquest cas, la veu passiva, com, per exemple; Insects are attracted to the plant’s sweet smell, The seeds are carried away by the birds o The fly is caught inside the closing leaf. Tot i  la complexitat d’aquestes estructures gramaticals, aquestes són incorporades de tal manera que els nens, les aprenen o més bé, les assimilen, amb relativa facilitat.

La unitat sobre les plantes sorprenents continua el seu pas amb cançons, activitats amb enganxines, exercicis d’emplenar els buits, lectures, dibuixos i molt més.

Pels nens, això és un aprenentatge en anglès sobre el seu món i sobre l’adaptabilitat de les plantes carnívores i altres criatures sorprenents de l’entorn. Si vols saber més sobre com integrem la botànica a l’aula d’anglès, ho trobaràs aquí:

https://www.thames.es/ca/un-emocionant-passeig-per-lhort-en-angles/

Busca un article
Últimes notícies
Segueix-nos
Busca un article
Últimes notícies
Segueix-nos