Apps, gadgets, dibuixos, imatges i lectura
Els professors sovint recorrem a materials i recursos creatius per transmetre idees, vocabulari i fins i tot ensenyar gramàtica als nostres alumnes.
Avui justament tocava llegir sobre uns joves adolescents que havien inventat unes apps i gadgets enginyosos per resoldre problemes força senzills.
L’objectiu de la lliçó era llegir sobre aquestes invencions curioses (però eficaces) d’adolescents de l’edat dels meus alumnes, enriquir el seu vocabulari i, a continuació, comentar quina de les tres invencions era la més útil i per què.
Quin recurs creatiu puc utilitzar per ensenyar l’expressió «Thinking outside the box»? Llapis en mà, els alumnes han fet un dibuix guiat per mi.
Jo anava explicant pas per pas què dibuixar i els alumnes seguien les instruccions, per exemple: dibuixar una caixa plena de pilotes amb una fletxa on posi «idees convencionals».
A continuació, dibuixar un cable amb corbes i arrodonit que surti de la caixa amb una bombeta encesa a la punta amb la frase «idees creatives». És un exercici senzill, creatiu i fàcil de recordar.
L’impacte visual com a recurs didàctic és també clau quan volem introduir noves idees i vocabulari en una classe de lectura en anglès.
La imatge visual té un impacte immediat i abans de recórrer al text, és important introduir als alumnes el vocabulari de la lectura mitjançant imatges.
Una imatge val més que mil paraules! Si explico el que és un Bot2Karot o un iCPooch, els meus alumnes m’entendran, però si els ensenyo una foto, la seva comprensió serà immediata i la seva curiositat per saber més estarà garantida!
Quan finalment passem a la lectura, els alumnes ja tenen coneixement del tema, del vocabulari i de les expressions noves que trobaran en el text.
Així, podrem gaudir de la lectura com una activitat de comprensió escrita que complementarà i reforçarà el treball de preparació fet prèviament.
Cultura, imaginació i idioma: la millor manera d’aprendre anglès.