That’s really interesting, sobretot si comencem amb un joc!

Ossos polars, passos enrere, fotògrafs curiosos i la vida salvatge

Arrencar una unitat anomenada “Això és molt interessant!” amb un grup de nens, ha de ser fidel al que proposa!

Cal conduir als alumnes des de l’expectació, el joc, imatges que atreguin, preguntes que fomentin el pensament i respostes que reflecteixin la diversió i comprensió de la primera lliçó de… una nova aventura en anglès!

Què és interessant per a vosaltres? Els hi preguntem i així comença la classe. Guanyem la seva atenció ràpidament amb la proposta d’un joc. El joc és una manera eficaç de centrar l’atenció dels nens i fer-los entrar en la dinàmica de la classe.

Per a aquest joc, s’han de posar dempeus i escoltar. Si la professora diu una activitat que a ells els interessa, fan un pas endavant. Per contra, si l’activitat no els interessa, els nens han de fer un pas enrere. És senzill, afina l’oïda i és divertit.

Ara, mirem una imatge que desperta emocions, un os polar que està investigant la càmera d’un fotògraf muntada en un trípode a Svalbard, Noruega.

Parlem de la imatge preguntant què veiem en la imatge, què sembla que està fent l’os, com ha trobat la càmera i on està el fotògraf.

The bear looks like he’s looking through the camera, he was walking along the icy when he saw the polar bear and the photographer is probably hiding in the forest because bears are very dangerous!

Això ens porta al fotògraf, el nostre protagonista d’aquesta unitat. Roie Galitz és un fotògraf professional al qual l’apassiona la vida salvatge.

Com som a l’aula d’anglès, l’objectiu de parlar sobre les fotos espectaculars dels animals, fetes pel Roie Galitz, és enriquir el vocabulari dels alumnes, fomentar els comentaris sobre els animals en anglès i, alhora, crear una profunda admiració i amor pels animals del nostre planeta.

La classe va començar amb una activitat lúdica i didàctica, vam continuar amb activitats d’expressió oral i, ara, els nens ja estan llestos per escriure unes frases sobre la fotografia de vida salvatge. En les llibretes apuntem per què és interessant, per què és perillós i els alumnes donen la seva opinió sobre si els agradaria fer fotos de la vida salvatge i per què.

L’activitat d’expressió escrita acaba amb un peu de foto que els alumnes han d’escriure per a la foto de l’os polar.

És cultura, és fomentar la consciència, és anglès i, és molt interessant!