Si creem un buit d’informació, despertem la curiositat i les ànsies de conèixer!

Si vius en una petita aldea a la Xina i només hi ha una única escola a dalt d’un penya-segat rocós, què fas? I amb aquesta vertiginosa contemplació, creem un buit d'informació, an information gap, i amb això, la immediata curiositat de saber com dimonis arriben els nens a l’escola. Són els nens d’Atuler, a la província xinesa de Sichuan, que escalen 800 metres de roca, pujant per escales (ara fetes de metall!) per arribar a l’escola al cim de la muntanya, i que, a les dues setmanes de classe, baixen per les mateixes escales per tornar a casa.

Quan ensenyem anglès des d’un enfocament de meravella i curiositat, estem portant la vida real a l’aula i, alhora, fem que l’aprenentatge dels nens cobri vida. Mentre ens meravellem per la gesta dels escolars xinesos en la seva aterridora escalada i descens pel penya-segat de la muntanya, estem treballant els comparatius en anglès i la comprensió oral, ja que la lliçó sobre els nens d’Atuler es presenta a través d’un vídeo. La unitat en qüestió, A Different Education, tracta sobre escoles d'arreu del món, des dels nòmades de Sibèria, als professors d’anglès robots de Corea del Sud i les escoles flotants de Bangladesh.

Els joves alumnes són una font inesgotable de preguntes i curiositat. A classe, quan presentem alguna cosa nova, una situació sorprenent com aquests nens valents d’Atuler, un dilema o fins i tot una imatge curiosa, creem un information gap. D’allà neixen les ganes de saber-ne més, parlar-ne, donar-hi voltes, comparar-ho amb nosaltres, buscar-hi una solució o simplement quedar meravellat per les curiositats de la vida, que ens desperten l’impuls de seguir aprenent més i més i, a més, en anglès!

Busca un article
Últimes notícies
Segueix-nos

Últimes notícies

Busca un article
Últimes notícies
Segueix-nos