
Què aconseguim amb això? Sobretot, captar la seva atenció, perquè allò que presentem a classe és nou i, ells instintivament, cerquen donar sentit a les noves experiències i trobar les paraules per expressar les situacions noves en anglès. Quan presentem un tema nou, creem un buit d'informació i un buit de vocabulari. Això fa que els alumnes centrin ràpidament la seva atenció a aprendre les noves paraules i utilitzar-les en els contextos que creem a classe.
¿Qué conseguimos con esto? Ante todo, captar su atención, porque lo que presentamos en clase es nuevo y, ellos instintivamente, buscan encontrar sentido a las nuevas experiencias y buscar las palabras para expresar las situaciones nuevas en inglés. Cuando presentamos un tema nuevo, creamos un vacío de información y un vacío de vocabulario. Esto hace que los alumnos enseguida centren su atención en aprender las nuevas palabras y utilizarlas en los contextos que creamos en clase.


Why do humpback whales breach?, aquesta pregunta sobre per què les balenes geperudes salten, la qual trobem en una de les unitats sobre Collective Behaviour, transporta els alumnes des de l'aula fins als càlids oceans prop de l'Equador en un intent de posar en paraules allò que fins ara només era una imatge de balenes saltant. El truc de presentar un tema insòlit desperta la imaginació dels joves, la seva capacitat de pensar de manera crítica i, mentre naveguen per les aigües del mar buscant una resposta, les paraules per expressar-ho són... en anglès!
A l'aula, cada cop que obrim una pàgina del llibre de text, obrim una porta al món, el món al qual donarà forma aquesta generació de joves. L'aula és la finestra al món i, com a viatgers intrèpids, portem els alumnes a tots els racons del planeta perquè ells, des de l'aula, facin un pas ferm cap al món i cap a la vida!
