De vegades, els pares ens pregunten sobre quina metodologia utilitzem pels nens i adolescents. És una pregunta interesant perquè, lluny d’ “obrir els llibres i fer els exercicis” com antany, la metodologia o l’orquestració de cada classe d’anglès porta a l’alumne des d’un primer impacte lingüístic a una sèrie d’activitats didàctiques que conclouen amb una activitat de consolidació i reflexió.
Escalfament: Començar la classe amb imatges que trenquen amb els esquemes i que impacten pel seu color i autenticitat és clau si anem a crear interès i emoció sobre el tema i preparar als alumnes per la recepció del nou llenguatge. Una entrada de classe amb explosió ja sigui amb una imatge o amb altres recursos didàctics també ajuda als alumnes a fer la transició des del seu idioma matern a l’anglès!
Presentació: En aquest pas, introduïm el nou material d’ adquisició de vocabulari, activitats de comprensió oral i tasques d’expressió escrita. Podem construir vocabulari nou amb activitats exigents, però divertides que mantenen als alumnes atents i a la expectativa! Llegir ajuda a visualitzar i consolidar el que els alumnes acaben d’aprendre oralment.
Pràctica: Aquí ens enfoquem en l’habilitat dels alumnes d’utilitzar el nou llenguatge de forma independent amb tasques guiades pels més petits i amb un marge de moviment pels més grans.
Aplicació: Havent practicat el nou llenguatge, els alumnes ara l’utilitzen en contextos reals a més de personalitzar-lo amb respecte a les seves pròpies vides. Aquesta fase potencia l’habilitat de comunicar-se eficaçment.
Clausura: Un joc, una activitat en parelles o un repte divertit, aquesta fase de la classe és crucial pels alumnes. No només serveix per reforçar coneixements, sinó que demostra al propi alumne el que acaba d’aprendre i fa que surti de classe amb una sensació de satisfacció per una feina ben feta i amb ganes d’anar a per totes al dia següent!
Vols saber més? https://www.thames.es/cursos-ingles-ninos-8-a-12-anos/