Parlem en anglès sobre la petjada ecològica!

Parlem en anglès sobre la petjada ecològica!

Un dels conceptes més importants en el món de l’ecologia actualment és el de la petjada ecològica, que es refereix a l’impacte ambiental que deixen els nostres hàbits de consum.

Com podem integrar un terme com aquest dins del context d’una classe d’anglès?

A la sèrie de llibres de text de National Geographic que fem servir amb els adolescents, hi trobem una unitat que tracta exclusivament sobre aquesta petjada ecològica i els seus efectes.

El primer que ens ensenyen en aquesta unitat és a examinar com les activitats d’oci tenen un impacte sobre el medi ambient.

Amb un text sobre parcs d’atraccions, els alumnes aprenen sobre la gran quantitat d’aigua que es consumeix en aquests parcs, ja sigui en les atraccions, les fonts o altres instal·lacions, i, al mateix temps, se’ls hi introdueix vocabulari relacionat amb l’impacte medi ambiental i els parcs d’atraccions.

Aquest vocabulari serà de gran importància durant tota la unitat, ja que es farà servir per debatre altres tòpics i per llegir més sobre l’impacte mediambiental de l’oci.

Seguidament ens trobem un article sobre l’impacte del plàstic en el medi ambient.

Aquest parla sobre els gran consum d’ampolles d’aigua i com de cada 5 només una es recicla, deixant més de 2.2 bilions de residus que acaben en abocadors o al mar, on afecten a milers d’espècies animals.

Aquest article, a banda de mostrar als alumnes les horribles conseqüències de l’excés de plàstics, serveix per introduir el concepte gramatical de les oracions passives amb exemples com our oceans are being polluted by plastics (els oceans estan sent contaminats pels plàstics).

Per acabar, els adolescents llegeixen sobre com moltes instal·lacions olímpiques han sigut abandonades arran dels anys.

Aquest article, que ens parla de com gran part dels recintes que es fan servir pels jocs olímpics acaben totalment abandonats, té com a objectiu que els nostres alumnes treballin la comprensió lectora i la capacitat de brainstorming.

D’una banda, busquem que l’alumne comprengui els conceptes del text, però d’altra banda, busquem que proposi solucions per reutilitzar aquest espais i ho faci mitjançant tot el vocabulari que ha après durant la unitat.

Com podeu veure, podem ensenyar i conscienciar sobre el medi ambient i sobre la petjada ecològica al mateix temps que s’aprèn anglès.

A Thames British School oferim cursos per a adolescents basats en aquest mètode d’aprenentatge. Els nostres joves no tan sols aprenen l’anglès, sinó es preparen per ser un ciutadà conscienciós al mon globalitzat en el que vivim.