Mímica, imatges i altres estratègies per assegurar la comprensió i l’aprenentatge de l’anglès a l’aula

Com podem arribar als nens?

Com podem connectar amb la seva visió del món?

I…

quines estratègies podem fer servir per mantenir el seu interès, facilitar la seva comprensió i, en definitiva, assegurar el seu aprenentatge de l’anglès?

És sorprenent a quants recursos acudim a l’aula quan volem presentar, reforçar o comprovar la comprensió dels alumnes als que estem ensenyant.

Probablement, el principal recurs, seria l’entonació i la musicalitat que utilitza el professor al parlar quan es dirigeix als seus alumnes. Els ritmes i tons de veu melòdics atrauen l’atenció dels nens i mantenen el seu interès

En l’aprenentatge de l’anglès, recorrem molt a la Total Physical Response, així com a combinar la parla amb l’acció. Per exemple, quan parlem d’un fet que va passar fa temps i diem A long time ago, ho acompanyem amb un gest amb les mans indicant cap enrere o, quan diem ride my bike, simulem l’acció d’anar en bicicleta.

Combinar les accions amb les paraules crea un vincle inesborrable de manera que, només fa falta fer el gest i els nens espontàniament diuen l’expressió en anglès.

Un altre recurs per excel·lència són les imatges! Si a classe estem parlant de les ballarines de Laos que fan servir les mans para contar histories, els peixos imitadors o com fabriquem sabó del segle passat, una imatge diu més que mil paraules.

Les imatges situen als nens en el lloc i els hi ajuden a visualitzar perfectament les histories així com les expressions o els conceptes que estem treballant. És així com les paraules cobren sentit.

A aquestes estratègies de l’aula hi podem afegir moltes més idees, recursos i materials que els professors fem servir per assegurar l’aprenentatge dels nostres alumnes.

La pissarra, el dibuix, el cant, les activitats físiques i els jocs són eines imprescindibles a l’aula d’anglès. La nostra implicació a la lliçó, les nostres expressions facials i, fins i tot l’ús del llenguatge de signes són tot estratègies que fem servir els professors per garantir que els nens aprenguin anglès amb èxit.

Vols veure més sobre com ensenyem anglès als nens? Ho trobaràs en aquest enllaç:

https://www.thames.es/ca/curs-dangles-per-a-nens-de-3-a-5-anys/

https://www.thames.es/ca/cursos-dangles-per-a-nens/

Busca un article
Últimes notícies

Llavors, què et diu aquest edifici?

What do buildings tell us? és la introducció a una unitat sobre edificis emblemàtics pel seu disseny, el seu impacte a la comunitat o el seu patrimoni. Comencem amb una

Segueix-nos

Últimes notícies

Busca un article
Últimes notícies

Llavors, què et diu aquest edifici?

What do buildings tell us? és la introducció a una unitat sobre edificis emblemàtics pel seu disseny, el seu impacte a la comunitat o el seu patrimoni. Comencem amb una

Segueix-nos