Mai havia sentit parlar d’un tardígrad fins que em va tocar ensenyar una unitat sobre la recerca de vida en condicions extremes al meu grup d’adolescents. És un ésser fascinant, extremòfil que habita els llocs més inhòspits de la terra. Després de l’impacte inicial de veure aquesta criatura tan poc convencional, els adolescents senten la necessitat de saber més i així comença la nostra aventura pels entorns més extrems de la terra.
La qüestió aquí és presentar històries que inspirin els joves, històries sobre exploradors, en aquest cas, l’astrobiòleg Kevin Hand, que tenen una missió, que actuen de manera respectuosa cap als altres i cap al medi ambient. A l’aula d’anglès, què millor que poder ensenyar aquests valors i compartir la feina, els reptes i èxits d’aquests exploradors!
A classe, parlem de les excursions de Kevin Hand a l’Antàrtida, de quins animals viuen en entorns extrems, com sobreviuen i què podem aprendre sobre el nostre planeta amb aquesta informació. Llegim sobre el nostre amic el tardigrade i altres extremophiles com l’Strain 121, una bactèria capaç de tolerar temperatures de 121º C o els Methanogens que sobreviuen sense llum ni oxigen.
En conduir aquestes classes en anglès, veiem com els adolescents s’involucren a buscar respostes en anglès, expressar les seves idees en anglès i veiem que busquen incorporar el nou vocabulari après en el seu discurs. Els joves estan oberts a les noves idees i tot l’aprenentatge sobre els extremòfils, l’esforç dels exploradors per dominar la terra i l’eventual recerca de vida més enllà de la terra l’estant assimilant, en anglès!
Vols saber més sobre com treballo amb els adolescents? https://www.thames.es/#