Joves, l’alimentació sostenible y gramàtica…¿com ho fem?

Dins del camp de la sostenibilitat podem parlar de molts àmbits i un dels que potser no se’n parla prou és el de la sostenibilitat alimentaria. L’aula d’anglès és un espai ideal per introduir aquest concepte, conscienciar als nostres joves alumes i integrar aspectes complexos de la gramàtica anglesa.

Arranquem la unitat amb una imatge sorprenent d’una dona d’Alaska besant a un salmó que acaba de pescar amb una xarxa de pesca.

Invitem als alumnes a pensar per què. Why is she kissing the fish? Perquè està molt agredida, alleujada, pot sostenir a la seva família i al seu poblat.

Aquesta introducció estableix el concepte de l’alimentació sostenible de la unitat didàctica en qüestió i ara seguim amb articles, activitats de pensament crític i reflexions sobre l’impacte de la globalització sobre la nostra dieta.

A banda de parlar sobre el tòpic, els exercicis i activitats de classe utilitzen vocabulari sobre globalització, producció d’aliments, opcions alimentàries i la conscienciació de la pèrdua d’aliments.

Amb aquest vocabulari, els nostres alumnes podran conversar sobre el “target” tòpic i, d’altra banda, aquests nous conceptes els hi permetran entendre de nous més endavant.

Un cop introduït el concepte de sostenibilitat alimentària i dels efectes de la globalització sobre aquesta, és hora de parlar de gramàtica. Perquè l’aprenentatge de la gramàtica sigui mes eficaç, els tòpics de gramàtica han de ser lligats d’alguna manera amb el tema central de la unitat.

En aquest cas, la secció parla sobre els condicionals mixtos que es poden exemplificar amb situacions de la nostra vida quotidiana i de conseqüències sobre els nostre àmbits alimentaris, com podem veure en la següent frase: If I hadn’t learnt about overfishing, I would still be eating tuna ( Si no hagués après sobre la sobrepesca, encara menjaria tonyina).

Per acabar, la unitat proposa un text sobre l’agricultura vertical. En aquest, els alumnes aprendran sobre com en el futur es podrà establir un sistema d’agricultura en interior i com aquest podria solucionar d’una vegada el problema d’alimentar a una població en constant creixement.

Per poder entendre alguns conceptes d’aquest text, els alumnes requeriran dels conceptes que han aparegut en altres seccions de la unitat i al mateix temps treballaran la seva comprensió lectora, relacionant continguts d’altres texts amb aquest.

Com ja veieu, els nostres joves alumnes aprenen no només anglès sinó també temes d’actualitat i que són de gran importància pel seus futurs, com és el cas dels aliments sostenibles.

Si us ha agradat aquest article, a Thames British School oferim classe per adolescents seguint aquesta metodologia. Per saber-ne mes: https://www.thames.es/ca/cursos-per-a-secundaria/