Joves estudiants, estils, sentits i recompenses

Els joves estudiants són espontanis i sovint tenen molta energia. No els hi agrada estar molta estona asseguts i la seva capacitat d’atenció és relativament curta, però tenen curiositat i es centren quan el tema els hi interessa i la activitat és entretinguda.

Els nen tendeixen a processar la informació sobre el món principalment a través dels sentits. Els principals estils d’aprenentatge són els visuals, auditius, tàctils i cinestèsics. Així que, quan estem preparant una classe d’anglès per a nens, hem d’incloure activitats que corresponen a aquests estils d’aprenentatge

Els estudiants visuals es fixen en els detalls del seu entorn i s’ajuden del color, les formes i posicions per aprendre i recordar informació.

Davant una activitat, els estudiants visuals tendeixen a comprendre millor si els ensenyem més que si el hi diem les instruccions. De manera que, incorporant activitats de pissarra, imatges, dibuixos, manualitats i collages, arribem als nens que accedeixen i retenen informació a través del impacte visual.

Els estudiants auditius aprenen i recorden la informació a través de sons i ritmes. Els nens memoritzen informació amb facilitat i saben repetir contes i cançons després de escoltar-los només un parell de cops. Si la professora explica una activitat en veu alta, ells comprenen les instruccions i fins i tot poden ajudar a altres alumnes havent  retingut la informació sense esforç. Els estudiants auditius responen bé amb les activitats de comprensió oral (Listening activities) i adquireixen una bona pronunciació en anglès. Cantar és lo seu i, també els hi agraden les activitats d’expressió oral en anglès.

Els estudiants tàctils utilitzen el tacte i la manipulació d’objectes per ajudar a processar i recordar la informació.

El contacte físic amb el seu entorn els hi ajuda a centrar-se. Els hi agrada tenir un llapis a la mà o jugar amb el seu estoig. Per entendre les instruccions, els estudiants tàctils necessiten veure, escoltar i tocar. Els hi agraden les manualitats, imatges visuals, puzles i exemples reals.

Els estudiants cinestèsics processen i recorden informació a través del moviment físic. Al igual que els estudiants tàctils, els hi agrada tocar i manipular els objectes i treballar amb les mans. Quan anem a fer una activitat, entenen millor les instruccions quan poden veure, escoltar i realitzar la activitat manualment. Necessiten descarregar energies a través del moviment, per això s’aixecaran per afilar un llapis, llençar paper a la paperera o anar a lavabo enmig de la classe! Els estudiants reaccionen bé amb la Total Physical Response, així com associant el vocabulari amb un moviment, una tècnica que facilita l’aprenentatge de l’anglès, sobre tot per estudiants cinestèsics!

La recompensa pels professors quan entenem els diferents estils d’aprenentatge, es que podem ajudar als nostres alumnes a prosperar a l’aula incorporant estratègies, activitats i metodologies que abasten els diferents tipus d’estils d’aprenentatge.

Si vols veure la varietat d’activitats que fem servir a classe amb els nens petits, trobaràs més informació en aquest enllaç:

https://www.thames.es/ca/curs-dangles-per-a-nens-de-3-a-5-anys/

Busca un article
Últimes notícies

Llavors, què et diu aquest edifici?

What do buildings tell us? és la introducció a una unitat sobre edificis emblemàtics pel seu disseny, el seu impacte a la comunitat o el seu patrimoni. Comencem amb una

Segueix-nos

Últimes notícies

Busca un article
Últimes notícies

Llavors, què et diu aquest edifici?

What do buildings tell us? és la introducció a una unitat sobre edificis emblemàtics pel seu disseny, el seu impacte a la comunitat o el seu patrimoni. Comencem amb una

Segueix-nos