La interacció entre professor i alumne i la metodologia que emprem a la classe d’anglès és primordial si anem a despertar la curiositat dels nens i invitar-los a pensar, i, en anglès! Sabies quantes habilitats de pensament crític utilitzen els nens quan, en lloc de dona’ls-hi la informació, els hi activem la seva pròpia habilitat d’analitzar i avaluar amb altres tipus de preguntes i exercicis?
Podem fer preguntes senzilles com: És gran o petit? De què va el conte? O quants planetes hi ha en el sistema solar? Una alternativa és fer preguntes que posin en marxa les habilitats de pensament com, per exemple, l’habilitat de classificar, amb preguntes com: What are ways we can group together these words? Com podem agrupar aquestes paraules? O, podem demanar una comparació: How are dogs and wolves alike? D’aquesta manera, estem activant habilitats en lloc de reglar respostes.
Altres habilitats de pensament que podem activar a través de les preguntes que fem als nens a classe serien: l’habilitat de contrastar i predir. Per exemple, en què es diferencia l’estruç de la resta de casuaris (les aus que no volen!)? How are the cassowary and the ostrich different? Així, demanem als nens que pensin i contrastin les similituds entre les dues aus. O, amb una imatge o una activitat de lectura, podem demanar als alumnes que prediguin el que passarà: What will happen when the volcano errupts? D’aquesta manera, activem la seva habilitat d’anticipar esdeveniments, practiquem vocabulari i creem expectació sobre si tenien raó amb les seves prediccions!
Solucionar problemes, fer seqüències, visualitzar o ordenar, sigui quina sigui l’habilitat de pensament crític que activem amb les nostres preguntes als nens a classe, estem convidant i animen als nostres alumnes a pensar amb una mirada crítica, i en anglès!
Aquí n’hi ha més si vols: https://www.thames.es/ca/angles-pels-nens-petits-amb-les-captivadores-imatges-de-national-geografic-per-ensenyar-motivar-i-inspirar/