Cultura i idioma: una manera fascinant d’ensenyar anglès a adolescents!

Què suposa donar una classe d’anglès per a adolescents?

Tinc un grup d’adolescents de 16 anys que m’encanta.

Trobo que una classe ha d’anar més enllà d’ensenyar anglès. S’han de treballar i fomentar noves idees i maneres de pensar, ajudar a buscar noves fronteres i desenvolupar idees innovadores en anglès.

Una classe d’anglès ha de ser una experiència: el contingut de la classe ha de mantenir l’alumne alerta i el professor ha de mantenir les expectatives altes i, per tant, exigir l’alumne que pensi i s’expressi amb arguments interessants i coherents.

 Classe d'anglès per a adolescents en Thames

Temes reals que cobren vida a l’aula d’anglès

En una de les unitats que hem treballat, hem vist la gran tenacitat de joves atletes que, contra tot pronòstic, han superat els seus propis límits emocionals i físics practicant esports d’alt risc.

Hem parlat de reptes, obstacles, determinació i de com enfrontar-nos a les nostres pròpies pors. Aquests temes ens han fet reflexionar sobre la nostra responsabilitat amb nosaltres mateixos de convertir els nostres “límits” en reptes personals de superació.

Els alumnes han explorat aquests temes en anglès, aprenent a expressar sentiments mitjançant la inspiració dels joves protagonistes de la lliçó i descobrint joves atletes de tot el món, des d’escaladors del parc de Yosemite als EUA, a experts en snowboard i corredors de maratons al desert sota condicions extremes. Joves que converteixen els seus límits físics i mentals en una benedicció per aprendre a superar-se.

És molt gratificant com a professora escoltar els meus alumnes desenvolupar aquests sentiments en anglès i saber com se senten davant els reptes i com es repten ells mateixos.

Temes reals que cobren vida a l’aula d’anglès.

Real people, real feelings, real English!

Aventures en anglès per a adolescents

Una imatge impactant és una manera ideal d’arrencar una classe d’anglès. A la imatge de l’altre dia amb el meu grup d’adolescents es veia un grup d’homes portant sobre les espatlles un sostre de llauna oxidada i al peu de foto hi deia: It takes a village to raise a child.

D’allà, vam viatjar a Bangladesh i vam veure com, en previsió de les pluges, els homes del poble desmuntaven les mesquites per portar-les a un lloc segur. Aquesta va ser la introducció de la nostra següent aventura en anglès.

Vam explorar la idea de com un poble s’involucra en l’educació i el benestar dels nens, de com en temps de crisi nosaltres podem aportar el nostre granet de sorra a la comunitat local i internacional.

 Alumnes adolescents en classe d'anglès

Vocabulario y cultura en inglés

Vam aprendre vocabulari com digital humanitarians, crowdsourcing, global village, relief efforts o the big picture, que s’ha convertit en el nostre pa de cada dia durant aquesta unitat d’anglès.

Em fascina com els meus alumnes en poc temps fan seves aquestes paraules i incorporen expressions i vocabulari sofisticat amb facilitat.

Aquest és un dels plaers d’ensenyar: transmetre idees a l’aula perquè s’incorporin en l’idioma que estan aprenent. És un exemple del CLIL (Content and Language Integrated Learning) o AICLE (Aprenentatge integrat de Continguts i Llengües Estrangeres).

Encara que l’enfocament d’aquest tipus d’ensenyament estigui en l’adquisició de cultura en anglès, no deixem de banda l’aprenentatge de l’estructura de l’idioma: la gramàtica. Podem arribar a integrar nivells molt alts de gramàtica quan l’ensenyem en un context no gramatical. Per exemple, seguint la línia de la unitat que tracta sobre cartografia en l’època de la crisi, se’ls demana als alumnes que prediguin futurs esdeveniments i successos mundials.

Quines eines necessiten els adolescents per a aportar les seves idees?

Necessiten utilitzar els temps verbals del futur continu i el futur perfet, per exemple: In 100 year’s time, urban air travel will have developed dramatically. By the time I’m retired, scientists will have discovered a cure for malaria. Aquí, en comptes de fer que la gramàtica sigui l’enfocament de l’exercici (una proposta més aviat avorrida), la gramàtica es converteix en un mitjà per arribar al fi.

L’alumne vol participar en l’activitat i donar via lliure a la seva imaginació.

Si tot seguit, fem un exercici escrit sobre aquesta estructura gramatical per posar-li nom i consolidar el coneixement, els alumnes el resoldran sense problema. Ja ho han interioritzat i gravat en el disc dur.

Gramàtica, vocabulari i idees fascinants: una manera genial parlar anglès!

Alumna adolescent parlant en anglès

Actualitat en les classes d’anglès per a adolescents

Una de les unitats que vaig fer amb els meus adolescents abordava el tema del menjar d’una manera més complexa: parlem de l’agricultura tradicional en comparació amb l’agricultura vertical, el seu impacte sobre el medi ambient o de com la tecnologia pot controlar els conreus.

Els alumnes, familiaritzats amb expressions com food revolutionaries, undoor farming, vertical farming, aeroponics and hyroponics o sustainable farming, parlen, comparen i escriuen sobre aquests temes tan actuals amb facilitat. 

A mesura que va avançant la unitat sobre el menjar, també trobem un tipus de menjar més inusual (grasshoppers, crickets, caterpillars and fried beetles) i abordem el tema de recórrer a una dieta d’insectes com a possible solució a la fam i per tenir una agricultura sostenible. Els alumnes usen estructures gramaticals complexes amb temes igual de complexos: The more we breed edible insects, the more people we can feed. The less we overfish, the less impact we have on the ocean’s ecosystem.

Adolescent debat sobre temes d'actualitat en anglès
Chica amb dubtes sobre un tema actual en classe d'anglès

Ensenyar anglès als joves d’avui dia

Classes d’anglès que conviden a pensar, a utilitzar vocabulari sofisticat especialitzat i a treballar temes actuals que preparen aquests joves pel món canviant i globalitzat en què vivim i del que ells, el dia de demà, en seran protagonistes.

Learning today, leading tomorrow… food for thought!

Busca un article
Últimes notícies

Hi ha vida abans d’un Cambridge B2?

Of course! Si necessites certificar el teu nivell d’anglès i no vols esperar a tenir el nivell B2, hi ha una opció perfectament vàlida, el Cambridge English: B1 Preliminary, anteriorment

Segueix-nos

Últimes notícies

Busca un article
Últimes notícies

Hi ha vida abans d’un Cambridge B2?

Of course! Si necessites certificar el teu nivell d’anglès i no vols esperar a tenir el nivell B2, hi ha una opció perfectament vàlida, el Cambridge English: B1 Preliminary, anteriorment

Segueix-nos