Critical Thinking

Cultura, sentiments i idioma:

L’experiència d’aprendre anglès!

Estic treballant amb el meu grup de preadolescents i adolescents una unitat sobre com podem conviure en pau els animals salvatges i els humans.

És un tema d’actualitat que convida els alumnes a reflexionar sobre com les accions dels éssers humans poden influenciar la vida dels animals salvatges.

A la vegada que es tracten aspectes lingüístics de l’anglès (vocabulari, estructures gramaticals i estratègies de discurs), aquesta unitat exposa els alumnes a situacions reals respecte a la vida salvatge de tot el món, situacions que porten a pensar i a la reflexió crítica.

Adolescents a classe de anglès

Una imatge val més que mil paraules!

Sempre arrenquem la unitat amb una imatge i, en aquesta unitat sobre la vida salvatge, comencem amb la tendra imatge d’un rinoceront bebè acariciant amb el morro el seu cuidador a un parc nacional de Kènia. La imatge crida l’atenció dels alumnes i els entendreix. No hi ha millor escenari per començar a analitzar aquesta nova situació, en anglès, per descomptat!

Parlem de què està passant a la imatge i de com se senten el cuidador i el rinoceront. Els alumnes fan frases com: A rhinoceros is in a conservancy in Kenya. He is nuzzling his caretaker. The caretaker feels very protective towards the rhino. The rhinoceros feels protected and safe. He trusts his caretaker. Parlem, també, dels caçadors furtius: poachers who hunt and kill rhinoceros.

Estudiant a classe de anglès
Aprendre vocabulari en anglès a Thames

Hora de pensar!

Per la següent activitat, comencem a pensar en quines situacions les persones i els animals poden conviure en pau i harmonia. Els alumnes diuen: Humans and animals can live together peacefully in zoos, in conservancies and protected areas and with their owners at home.

A continuació, pensem en quines situacions els animals i els humans no tenen una bona relació. Amb l’ajuda d’imatges que ensenyo a classe, els alumnes comencen a construir una perspectiva més àmplia de situacions que porten al conflicte a humans i animals salvatges.

Els alumnes descriuen les imatges: Polar bears in the forests in Russia are hungry. They come into the cities to look for food. Polar bears are dangerous animals because they can attack and eat humans. This situation can cause a conflict between humans and animals.

A partir d’una altra imatge d’un mico enmig de la ciutat de Gibraltar, els alumnes diuen frases com: Wild monkeys come into the city centre in Gibraltar because they can’t find food in their natural habitat. Also, they know that they can find food in the city. In this situation, animals and humans don’t get along because the monkeys always take food from the people in the streets.

Professora ensenyant anglès

Senzill però eficaç

Són frases senzilles però flueixen perquè el context és curiós pels alumnes i provoca reaccions en ells. Cultura, sentiments i llengua es barregen per formar part de l’experiència d’aprendre anglès.

En aquest punt de la unitat sobre “Conviure” observem una altra situació complexa en relació amb la interacció entre humans i animals salvatges, aquesta vegada amb un text escrit.

Activitats prelectura

Abans de llegir, fem una petita activitat d’escalfament.

A partir d’una pregunta que presento a la classe, anem construint una imatge: En quina situació podrien els mandrils i els humans entrar en contacte els uns amb els altres? Comencem parlant d’on viuen els mandrils i de què està passant amb el seu hàbitat natural. També coneixem què mengen i què passa si no poden trobar menjar.

La imatge que acompanya la lectura mostra una família de mandrils asseguda a sobre de la taula de la cuina d’una cosa a una zona residencial de Sud-àfrica menjant-se les restes de l’esmorzar. La imatge és graciosa, però reflecteix la serietat i el perill de tenir aquests animals salvatges tan a prop.

Amb aquesta imatge tan impactant, i les activitats d’escalfament, els alumnes ja estan familiaritzats amb el tema del text que estan a punt de llegir.

Activitats de prelectura en anglès

Hora de llegir!

La lectura parla del human wildlife conflict, de com els humans estan interacting with baboons more than ever ja que la meitat del natural baboon habitat and food is disappearing i els mandrils han de recórrer a les àrees urbanes per robar menjar. El text parla de la necessitat de controlling this behaviour by limiting the baboons’ access to human food and rubbish.

Una vegada presentada la situació, busquem una solució en people who work as baboon monitors whose job is to keep baboons away from homes. El text explica que, com els mandrils tenen por de loud noises, monitors use noise-making devices to frighten them away. També és important saber que els monitors no es relacionen amb els mandrils, però they don’t mistreat them, either. They simply work to limit conflicts between humans and wildlife.

Als alumnes els agrada llegir en veu alta així que ara, en parelles, fem una activitat de lectura en veu alta.

Anem construint!

En aquest punt els alumnes ja estan familiaritzats amb el tema que estan treballant, estan sensibilitzats amb la situació a què s’enfronten els humans i els animals salvatges i saben parlar d’aquestes situacions en anglès, que és el que més ens interessa.

Avancem en la unitat sobre “Conviure” i és el moment de consolidar el vocabulari que els alumnes han anat adquirint. Per maximitzar l’expressió oral a classe, pronunciem primer una paraula i, a continuació, una frase que contingui aquesta paraula. D’aquesta manera, ens enfoquem en la paraula i després la veiem en context. Per exemple: behaviour i Human actions can affect animal behaviour; o, interact i When you interact with wild animals, you must be careful.

Aquesta activitat de comprensió i expressió oral es fa amb ritme i energia perquè els alumnes puguin apreciar el repte de comprendre, pronunciar, recordar i repetir les frases amb èxit. Lluny queda el mètode antic i ineficaç de memoritzar llistes interminables de vocabulari. Aquesta activitat d’aprenentatge i pràctica de paraules en anglès involucra el grup sencer, és divertida, estimulant i motivadora.

Aprenem vocabulari en anglès a Thames

Un banc de paraules

Després de només dos dies de classe, els alumnes manegen amb facilitat un banc de paraules sofisticades i rellevants. Saben construir frases interessants i riques en vocabulari i contingut sobre un tema d’actualitat.

Ciutadans globalitzats

Com a professora d’anglès de preadolescents i adolescents, veig l’enorme valor d’utilitzar l’aula d’anglès per ensenyar els nostres joves a tractar temes d’actualitat i a conscienciar aquests ciutadans globalitzats sobre la importància de ser proactius i estar sensibilitzats amb les necessitats del nostre planeta.

Cultura, sentiments i idioma: la millor forma d’aprendre anglès!

Busca un article
Últimes notícies
Segueix-nos

Últimes notícies

Busca un article
Últimes notícies
Segueix-nos