Ensenyem anglès o ensenyem als adolescents el món que els envolta en anglès? Si busquem l’èxit a l’aula, la resposta resideix en impactar als adolescents amb temes poc usuals, curiosos i que distreuen del fet de que és en anglès perquè simplement la llengua es converteix en un vehicle per aprendre!


Agafem, per exemple, una unitat, nivell A1/A2, on l’objectiu gramatical és treballar els modals d’habilitat: can/can’t i els de consells: should/shouldn’t i, amb un objectiu de llenguatge que es centra en la robòtica. Descobrim com s’utilitzen els robots de teràpia en els hospitals per tranquil·litzar als nens malalts. Aquests robots, amb forma de nadó foca de peluix, són suaus i tous al tacte, emeten sons de foca, obren els ulls i es mouen. One type of therapy robot called Paro looks and acts like a baby seal. It’s got a movable head and flippers. Els nens poden abraçar-los, mentre es recuperen i això millora el seu estat d’ansietat i redueix els nivells de dolor. When patients hold this robot, they feel relaxed and happy. Sometimes their pain levels improve.
Les profunditats del mar, inaccessibles per a les persones, o un incendi massa perillós per poder controlar-lo són altres situacions en les que els robots venen al rescat. Explorers send robot vehicles to places that are difficult to reach, deep down below the sea. I, mirem també un vehicle robot a Rússia controlat amb un comandament a distància. People also use robots to do very dangerous jobs. For example, if there is a fire in a building, a robot can go into the building and look for people who are trapped.

Robots al rescat programats per treballar la gramàtica a l’aula d’anglès, en un context que impacta per la seva originalitat i curiositat. Thank you, Mr Robotics!
Vols saber més sobre com treballem amb els adolescents?: