Què és aprendre per a un nen? Resposta fàcil, és jugar! Jugar és el llenguatge del nen, per tant, si volem arribar al nen i ensenyar-li anglès, cal buscar l’equilibri entre ensenyar i jugar. L’objectiu d’una activitat didàctica és connectar amb l’esperit juganer del nen per introduir o practicar un aspecte de l’idioma que volem ensenyar.
Quan un nen aprèn un idioma, les activitats didàctiques s’organitzen al voltant de les competències lingüístiques: la comprensió oral i escrita i l’expressió oral i escrita, és a dir, Listening, Reading, Writing i Speaking. Per exemple, una activitat de Listening pot consistir a escoltar una cançó i cada vegada que es canta un verb d’acció, els nens alcen la mà o cada vegada que es canta el nom d’un animal, es posen drets o fan una palmadeta forta! El Listening pren vida, té sentit i és divertit! Què aconseguim amb aquesta activitat? El nen està atent i centrat en la tasca de comprensió oral i desitjant el moment per donar una palmadeta ben forta!
La lectura ens ofereix múltiples oportunitats per ensenyar l’anglès a través d’activitats senzilles, però eficaces. Preparar el terreny abans d’una lectura és fonamental per ambientar l’escena i familiaritzar els alumnes amb el nou vocabulari que tractarem. Activitats com listen and point at the word, listen and say the word, listen and underline the word, find a synonym of…, o find an antonym of… són tasques senzilles, però remarquen la comprensió, la pronunciació i la familiaritat amb el vocabulari abans de la lectura. Un cop llegit el text, els nens llegeixen el text en parelles en veu alta. Són recursos didàctics fàcils de seguir i que donen als nens una sensació de satisfacció i d’èxit.
Hi ha molts recursos i activitats didàctiques i lúdiques per treballar les altres competències lingüístiques a l’aula d’anglès. La qüestió és crear un espai on l’aprenentatge de l’anglès sigui una experiència divertida i eficaç.
Aquí en teniu més: https://www.thames.es/cursos-ingles-ninos-8-a-12-anos/